آیوتا را می‌توان در کیف پول‌های دیجیتال زیادی در انواع مدل کیف پول نرم‌افزاری و یا کیف پول سخت‌افزاری نگهداری کرد. از جمله کیف پول‌های سخت‌افزاری که از ارز دیجیتال آیوتا پشتیبانی می‌کنند می‌توان از کیف پول‌های لجر نانو اس، لجر نانو ایکس، ترزور وان و ترزور تی نام برد. همچنین رمز ارز آیوتا را می‌توان در کیف پول‌های تراست ولت، متامسک، ترینتی Trinity و بایننس چین ولت نیز نگهداری کرد.

آینده ارز دیجیتال آیوتا IOTA
سرمایه بازار IOTA هنوز به میزان قابل توجهی نسبت به بالاترین سطح خود در سال 2017 کاهش یافته است. آیوتا بازار 2020 را با سرمایه بازار 446 میلیون دلار آغاز کرد و تا 19 دسامبر 2020 به بیش از 900 میلیون دلار رسید. افزایشیی بیش از 100%، اما مسیر این افزایش پر نوسان بود. مشارکت مستمر پلتفرم IOTA با دیگر شرکت‌های بزرگ و همچنین تمرکز بر اینترنت رو به رشد‌ اشیا (IoT) باعث متمایز ساختن آن از سایر ارز‌های دیجیتال شده و سرمایه گذاران بسیاری را به خود جذب کرده است. در ادامه تعدادی از پیش بینی هایی که برای آینده قیمت ارز آیوتا انجام شده است را مشاهده می کنید.

بیشتر بخوانید:بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال آیوتا تا پایان سال 2021

با در نظر گرفتن آسان بودن قابلیت ذخیره‌سازی MIOTA و سایر مزایای زیست محیطی DLT، می‌توان در نظر داشت که ارز IOTA برای پیشرفت فناوری پایگاه داده دفتر کل برای مقیاس‌پذیری و ذخیره‌سازی محوری است. همچنین با در نظر داشتن نحوه عملکرد  IOTA پایگاه داده دستگاه‌های مختلف که به طور جمعی آن را اجرا می‌کنند، تراکنش‌ها قابل اطمینان‌تر و کارآمدتر می‌شود. این ممکن است میزان سازگاری IOTA را افزایش داده و ارزش آن را تا پایان سال 2021 به حدود 4 دلار برساند.

پیش‌بینی قیمت رمز ارز آیوتا تا پایان سال 2021
پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال آیوتا تا پایان سال 2030

همچنین اگر قیمت IOTA به طور چشمگیر و مداوم در وضعیت فعلی خود ثابت و افزایشی باشد، مطمئناً تا پایان سال 2023، قیمت IOTA به حداکثر قیمت 6 دلار می‌رسد. پیش‌بینی قیمت IOTA برای پنج سال آینده حتی ممکن است قیمت را تا 12 دلار افزایش دهد. طبق بیانیه بنیاد IOTA که به رسانه‌ها داده شده است، IOTA قرار است از جدیدترین نوآوری‌ها در فناوری بلاک چین پیشی بگیرد. IOTA ممکن است از انتظارات همه فراتر رود و به 15 دلار تا سال 2030 برسد.

سخن آخر

در این مطلب به شما توضیح دادیم که ارز دیجیتال آیوتا چیست. به دلیل موفقیت IOTA، بنیان‌گذار شرکت بزرگ بوش، رابرت بوش، نخستین سرمایه‌گذاری خود را با خرید مقدار قابل‌توجهی از توکن‌های آیوتا انجام داد. بنیاد آیوتا IOTA توسط دولت توکیو دعوت شد تا در برنامه گسترش و توسعه تجارت‌های مبتنی بر بلاکچین شرکت کند. از دیگر شرکت‌هایی که با این بنیاد مشارکت داشتند می‌توان به سونی، هوندا و تویوتا اشاره کرد. آیوتا یک نوآوری در صنعت ارز‌های دیجیتال محسوب می‌شود. قطعاً اگر آیوتا نقشه راه پلتفرم خود را به خوبی طی کند می‌تواند آینده روشنی داشته باشد.

 

منبع: ارز دیجیتال آیوتا