بارها و بارها عنوان داشته‌ایم که داشتن کیفیت بالای تبلیغات گوگل ادوردز بسیار حائز اهمیت است. این امر باعث می‌شود که هزینه دریافت هر کلیک شما در تبلیغات گوگل ادوردز کاهش یابد. در این راستا هزینه هر فعالیت شما کاهش یافته و رتبه‌بندی تبلیغات شما بهبود خواهد یافت. طبیعی است وقتی تبلیغ شما از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، شما نیازمند ادیت و بازگشت دوباره به تبلیغ نخواهید بود و همین امر به مرور هزینه ها و کیفیت عملکرد شما را افزایش خواهد داد. بطور خلاصه، داشتن تبلیغاتی با کیفیت بالا بین تمامی فعالیتها و عملکرد موفق شما همبستگی ایجاد می‌کند.

دستیابی به نتیجه‌ای بسیار عالی با دارا بودن حساب کاربری موفق از مزایای چنین تبلیغاتی خواهد بود.

احتمالا با خود می‌گویید من اهمیت این موضوع را دریافتم ولی چگونه بتوانم امتیاز کیفیت بالایی بدست آورم؟!

بجای اینکه از لیست معمولی نظرات در این زمینه استفاده کنید، بهتر است نگاهی عمیق به یک حساب کاربری واقعی داشته باشیم که دارای امتیاز کیفیتی فوق العاده بالایی است و نحوه دستیابی به چنین امتیازی را ببینید.

حساب کاربری گوگل ادوردز که می‌خواهیم بررسی کنیم متعلق به مشتری دارای یک شرکت کوچک در صنعت بیمه است. با وجود اینکه این شرکت رقبای زیادی دارد و پررقابت ترین کلمات کلیدی را در تبلیغات گوگل ادوردز داراست، با این وجود این تبلیغ کننده توانسته است با کمپین‌های گوگل ادوردز خود طوفان به پا کند.

در حقیقت این حساب کاربری دارای امتیاز کیفی متوسط حدود 8.8 است که همانطور که بررسی کردیم تقریبا به امتیاز کامل نزدیک بوده است.

حالا سوأل اینجاست که چگونه موفق به انجام چنین کاری شده است؟

5 ویژگی کلیدی حساب کاربری با امتیاز کیفی بالا

از لحاظ تئوری عوامل زیادی وجود دارد که در نمره کیفیت گوگل تأثیرگذار است. اما مهمترین عامل اصلی، قطعا دارا بودن نرخ کلیک (CRT) نرمال است.

ما از ابزار امتیازدهی کارایی (Performance Grade) گوگل ادوردز استفاده کردیم تا بتوانیم به درک بالایی از نحوه عملکرد صحیح این تبلیغ کننده دست یابیم. با استفاده از گزارش این ابزار گوگل، توانستیم پنج ویژگی کلیدی که در دستیابی به نمره کیفیت بالای 8.8 تأثیرگذار است، شناسایی کنیم.

1-نرخ کلیک شگفت انگیز

همانطور که عنوان شد عوامل بسیاری بر روی نمره کیفیت گوگل تأثیرگذار است که فاکتور اصلی آن نرخ کلیک (CTR) است. این تبلیغ کننده همانطور که از نمودار زیر مشخص است توانسته متوسط نرخ کلیک را بدست آورد:

 

این خط زرد یک منحنی معمولی را نشان می‌دهد، که در مجاورت متوسط نرخ کلیک ترسیم شده است. طبق منحنی نرخهای کلیکی که در این مسیر قرار می‌گیرند بالاتر از میزان متوسط نرخ کلیک هستند و میزان متوسط جستجو CTR به 14.06 درصد می‌رسد (معمولا معیار نرخ کلیک مناسب 2 درصد است). سوأل اینجاست که چگونه موفق شدند که CTR را در موقعیت تبلیغات متوسط 2.88، تا 14 درصد بدست آورند؟

اکثر کلمات کلیدی خروجی که دارای نرخ کلیک یا CTR با درصد 30، 40، 50 و حتی 70 درصد هستند کلمات کلیدی شناخته شده و پرسرچی هستند که عموما نرخ کلیک بسیار بالایی دارند، اما مابقی کلمات کلیدی شناخته شده و پر سرچ نیستند.

 

منابع: 

کاغذ دیواری دخترانه

shopingnice.blog.i

رویا بلاگ

نیلو بلاگ

http://decorasion2021.pasargadblog.ir/post/4/

آرتا