اولین و مهمترین سطحی که در تبلیغات گوگل با آن روبرو می شویم ، سطح حساب است. در واقع ، تبلیغات تبلیغاتی شما در یک حساب کاربری ایجاد می شود. هر مبلغی که قصد دارید برای تبلیغات تبلیغاتی خود هزینه کنید باید از طریق این حساب شارژ شود. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، می توانید چندین حساب برای هر حساب AdWords داشته باشید.

به طور کلی ، هر حساب AdWords عناصر زیر را دارد:

حساب شما (صورتحساب و پرداخت) از طریق این حساب انجام می شود
هر حساب با ایمیل اختصاصی مرتبط است و با استفاده از یک رمز عبور در دسترس شما خواهد بود
هر حساب دارای شناسه مشتری است که شما با سیستم Google آن را شناسایی می کنید
با این حال ، به دلیل مجازات های اعمال شده توسط Google ، شما نمی توانید برای خود حساب کاربری خود را در ایران ایجاد کنید و بدهی کنید ، و لازم است یکی از شرکتهای ایرانی که دارای حسابهای خارج از کشور هستند ، خدمات تبلیغاتی Google Adrods را ارائه دهد. تجدید و کارزار خود را شروع کنید.

سطح کمپین یا سطح کمپین
تبلیغات در سطح تبلیغات - Google-Adwords
پس از ایجاد حساب کاربری ، می توانید کمپین های خود را بر روی آن حساب تنظیم کنید. فرض کنید برای خود حساب کاربری ایجاد کرده اید و 100 درهم را به امارات متحده عربی پرداخت کرده اید. مرحله بعدی ایجاد تبلیغات تبلیغاتی برای فروشگاه شما است.

به طور کلی ، هر کمپین تبلیغاتی عملکردهای زیر را دارد:

بودجه روزانه که حداکثر هزینه شما برای فعالیتهای انتخاباتی خود را هر 24 ساعت تعیین می کند
تنظیماتی مانند نماها ، مکانها ، دستگاههای هدفمند (دسک تاپ ، موبایل و تبلت) و استراتژی های قیمت گذاری (استراتژی پیشنهاد قیمت)
هر کمپین شامل گروه های تبلیغاتی شما می شود.
هر کمپین تبلیغاتی می تواند پسوند تبلیغاتی خود را داشته باشد.
هر بودجه ای که به حساب خود واریز کرده اید ، بسته به بودجه ای که برای هر کمپین تعیین کرده اید ، برای کمپین های فعال صرف می شود. می توانید همانطور که می خواهید در حساب خود کمپین ایجاد کنید. به عنوان مثال ، فرض کنید وب سایت موبایل و یک سایت تلویزیونی دارید. می توانید برای هر یک از این سایت ها یک کمپین جداگانه شروع کنید.

در حقیقت ، مهمترین ویژگی هر کمپین در سیستم تبلیغاتی Google AdWords هدفی است که برای شروع آن تنظیم کرده اید. می توانید نوع مبارزات انتخاباتی متناسب با هر هدف را انتخاب کنید. به زودی مقاله کاملی درباره انواع کمپین ها و اثربخشی آنها ارائه خواهیم کرد.

البته بخاطر داشته باشید که در مبارزات مختلفی که دارید ، کلمات کلیدی یکسان نباید هدف قرار گیرند. به عنوان مثال ، اگر شما 2 سایت مشاوره حقوقی دارید و می خواهید هر دو سایت را برای تبلیغ کلمه "مشاوره حقوقی" فعال کنید ، باید هر کمپین را در یک حساب جداگانه ایجاد کنید. مگر اینکه کلمات مشابه داشته باشند.

البته نمایش کلمات مشابه مانع از تبلیغ شما نخواهد شد. در عوض ، گوگل به طور مشابه تبلیغ شما را با کلمه ای نمایش می دهد که برای خودش مناسب است. بنابراین ، کمپین های شما به نمایش صحیح و ظرفیت ورودی نزدیک نمی شوند و با یکدیگر به رقابت می پردازند.

سطح گروه تبلیغات
تبلیغات در Google-Adwords
تاکنون یک حساب کاربری و سپس یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کرده اید. اکنون زمان آن رسیده است که گروه های تبلیغاتی خود را ایجاد کنید. هر کمپین تبلیغاتی می تواند یک یا چند گروه تبلیغاتی داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر فروشگاه تلفن همراه دارید و دو دسته از محصولات سامسونگ و اپل در سایت شما وجود دارد ، باید دو گروه تبلیغاتی جداگانه ایجاد کنید. هر گروه تبلیغاتی موارد زیر را دارند:

یک یا چند خلاقیت مربوط به محصول یا خدمتی که در سایت هدف قرار می دهیم
صفحه فرود از سایت شما که صفحه محصول یا خدمات مورد نظر شماست
برخی از کلمات کلیدی (کلمات کلیدی) که مربوط به هر محصول و خدمات مورد نظر شماست
هر گروه تبلیغاتی می تواند پسوند تبلیغاتی خود را داشته باشد.
در واقع ، شما باید برای هر صفحه فرود سایت مورد نظر خود ، یک گروه تبلیغاتی جداگانه داشته باشید. به یاد داشته باشید تا حد امکان از گروه های تبلیغاتی مجزا استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر 3 کفش ، پیراهن و جوراب در فروشگاه خود دارید ، برای هر محصول باید یک گروه تبلیغاتی جداگانه ایجاد کنید. در این صورت ، قطعاً نمره شما افزایش می یابد و بنابراین هزینه های شما کاهش می یابد. زیرا هدف گذاری شما دقیق تر است و کاربر به آنچه می خواهد دسترسی آسانتری دارد.