با هدف ایجاد یک اکوسیستم تبلیغاتی دیجیتال سالم ، قابل اعتماد ، شفاف و کارآمد ، برای کاربران ، تبلیغ کنندگان و ناشران ، Google همچنین می خواهد با ارائه قوانین و مقررات مفصلی ، یک تجربه کاربری خوب را در کارزارهای تبلیغاتی ارائه دهد. دستورالعمل کامل به تبلیغ کنندگان و ناشران ارائه می دهد. Google با استفاده از سیستم رتبه بندی ماشین به فرد ترکیبی ، انطباق موقت با این شرایط استفاده را اندازه گیری می کند. با این حال ، در برخی موارد ، کاربران ممکن است تبلیغات را نیز گزارش دهند.

عدم رعایت قوانین Google ممکن است منجر به عدم تأیید آگهی شما شود و حساب آگهی شما هنگام تحویل مکرر به حالت تعلیق درآید.

مهم! بسیاری از این قوانین در مورد سایر زبانها و کشورهای فارسی زبان ، به ویژه ایران صدق نمی کند ، به ویژه ایران که به دلیل تحریم در لیست کشورهای هدف درج نشده است.
کلیه قوانین و دستورالعمل های تبلیغاتی Google در سه دسته کلی قرار می گیرند:

محتوای ممنوعه: محتوایی که به هیچ وجه در شبکه تبلیغات Google قابل دسترسی نیست.
فعالیتهای ممنوع: مواردی که در تبلیغات Google امکان پذیر نیست.
محدودیت محتوا و ویژگی ها: محتوا که محدود به پخش است.
نوشتن و ویرایش و فنی: استانداردهای کیفیت برای تبلیغات ، وب سایت ها و برنامه ها
در اینجا مفصل تر به قوانین و خط مشی های تبلیغاتی Google می پردازیم.

محتوای ممنوعه
کالاهای تقلبی
گوگل فروش و تبلیغ کالاهای تقلبی را ممنوع اعلام کرده است. کالاهای تقلبی یا شبه اصلی شامل کالاهایی هستند که دارای مارک های مشابه با سایر محصولات هستند و کاملاً جایگزین کالاهای اصلی می شوند. این شامل محتوای تبلیغاتی شما ، وب سایت و برنامه شما است.

محصولات و خدمات خطرناک
Google می خواهد کاربران در هر دو محیط آنلاین و آفلاین امنیت داشته باشند. بنابراین ، تبلیغات برای برخی از محصولات و خدمات که باعث ایجاد خسارت ، خسارت یا ضرر می شوند مجاز نیست.
نمونه هایی از مواد خطرناک: داروهای ثروتمند (گیاهی یا صنعتی) ، مواد روانگردان ، وسایل تولید و مصرف دارو ، اسلحه ، مهمات و مواد منفجره و همچنین ترقه های آتش ، سایر کالاهای آسیب زا ، انواع دخانیات.

رفتار ناعادلانه
Google متعهد به صداقت است و به تبلیغ تبلیغات محصولات و خدمات طراحی شده برای تقلب اجازه نمی دهد. به عنوان مثال ، هک کردن یا آموزش نرم افزار هک کردن ، سرویس های غیرواقعی برای بهبود ترافیک وب سایت یا کلیک های جعلی در تبلیغات ، اسناد جعلی ، سرویس های مدرسه جعلی.

محتوای نامناسب
احترام به افراد و گرایش های مختلف در گوگل یکی از اصولی است که باعث می شود تبلیغات تحقیرآمیز ، نفرت انگیز ، متعصبانه و قومی در این سیستم جایی نداشته باشند. به عنوان مثال ، زورگویی و ارعاب شخص یا گروه خاص ، تبعیض نژادی و گروههای نفرت ، انتشار صحنه های جنایات و تصادفات ، سوء استفاده از حیوانات ، قتل ، خودسوزی ، موبایل یا جعل ، خرید و فروش گونه های در معرض خطر ، بنرها و سوء تفاهم ها.

اعمال ممنوع
سوءاستفاده از شبکه تبلیغاتی
Google می خواهد یک بستر مفید ، متنوع ، مرتبط و جذاب را برای کاربران من فراهم کند. تبلیغ کنندگانی که می خواهند از فرایندهای بررسی آگهی Google AdSense فریب خورده و از آن جلوگیری کنند ، مجاز نیستند. به عنوان مثال ، انتشار مطالبی که حاوی بدافزار است یا از روشهای مخفیکاری استفاده می کند (نمایش محتوای متفاوت برای کاربران و Google Robots). یا با استفاده از تکنیک هایی که هدف گذاری واقعی کلیک از طریق کاربران را پنهان می کند (به عنوان مثال ، تبلیغات پاپ آپ در ایران که برای بارگیری فیلم و موسیقی در وب سایت ها ظاهر می شوند و به طور خودکار کاربر را به سمت سایت ها و سایت های دیگر هدایت می کنند) یا هدف اصلی شبکه های اجتماعی برای جذب کاربران و ...

جمع آوری و استفاده از اطلاعات
Google از کاربران می خواهد اطمینان حاصل کنند که اطلاعات آنها رعایت شده و با احتیاط اداره می شوند. بنابراین ، شرکای تبلیغاتی Google نباید از این اطلاعات سوء استفاده کنند و ممکن است آن را برای استفاده ناشناخته یا نامناسب جمع آوری نکنند.
به عنوان مثال ، اطلاعاتی از قبیل: نام ، ایمیل ، آدرس پستی ، شماره تلفن ، شماره ملی ، دریافت شده ، اطلاعات تأمین اجتماعی ، شماره مالیات ، وضعیت سلامت ، شماره گواهینامه راننده ، تاریخ تولد ، نام خانوادگی مادر به علاوه وضعیت مالی ، سیاست وابستگی ، تمایلات جنسی ، نژاد و قومیت ، دین ، ​​کلیه اطلاعاتی هستند که باید با احتیاط با آنها رفتار کرد.
نمونه هایی از جمع آوری و استفاده از داده های غیرمسئولانه: جمع آوری شماره کارت ها در سرور نا امن ، تبلیغاتی که ادعا می کنند جهت گیری جنسی یا وضعیت مالی کاربران را می شناسند ، و نقض دستورالعمل های کاربر Google